Wednesday, July 1, 2009

Agar memiliki ilmu yang tertinggal...

Ketika berkunjung ke Pesta Buku Jakarta baru-baru ini, saya sangat teruja sekali dengan tema-tema yang ditampilkan oleh setiap syarikat. Mereka membawa satu konsep yang betul-betul kearah menyedarkan dan mencerahkan masyarakatnya dengan ilmu. Contohnya Magfirah Pustaka, menonjolkan tema ANTI BUTA QURAN yang mengalakkan orangramai membeli al-quran terjemahan. Dekorasi gerainya serta penampilan staf yang memakai logo tema yang sama sangat menonjolkan.

Terawal lagi saya rasakan perginya saya ke pesta buku Jakarta ini tidak si-sia. Inilah manfaatnya. Menjambatani masyarakat kepada ilmu rasanya bukan hanya kerna buat buku untuk wang semata. Tangungjawabnya besar, membuat saya gelisah yang agar gelisah saya menjadi ibadah.

Kualiti buku terbitan Indondesia usah dibicara lagi...memang best giler! Harga pun memang murah berbanding kita di Malaysia (mungkin faktor kos di sana rendah). Harapan saya agar saya bisa meningkat begitu satu masa nanti... ameeenn! Doakan saya kawan.

No comments:

Post a Comment