Sunday, July 5, 2009

Mengumandangkan kemanfaatan kepada manusia


Hepi Andi Bastoni adalah penulis buku belajar dari dua Umar. Buku yang saya terbitkan pada bulan april 2008, kini sudah diulang cetak empat kali. Saya masih meminang beliau agar menulis lagi tentang konsep yang sama. Alhamdulillah, pada pertemuan di Hotel Seri Varita, Jakarta baru-baru ini beliau menerima pinangan saya. Beliau menyerahkan skrip baru yang bertajuk "Belajar Dari Perang Uhud". Insyallah, buku ini dalam proses alihbahasa dan akan diterbitkan September mendatang.Beliau seorang yang sangat terbuka dan ramah, senang diajak berbincang. Beliau yang juga merupakan Ketua Pengarang di majalah Al-Mujtama' sangat bebesar hati bekerjasama dengan kami.

Saya juga mencadangkan agar beliau menulis tentang sirah perang-perang yang ada pada zaman Nabi Saw dan zaman para sahabat secara bersiri.

Mudah-mudahan kami dikira pejuang-pejuang Islam yang mengumandangkan kemanfaatan kepada manosia. Iaitu, dengan berkarya dan menerbitkannya. Yang menggadaikan hari-hari demi meninggikan kalimah Allah. Ameen...




Dari kiri: Annual Bakri, Hepi Andi dan saya

No comments:

Post a Comment