Sunday, January 10, 2010

Maknakan perjuangan...


Secara ringkasnya, dalam merintis jalan mencari keredhaan dan ampunan Allah SWT, terdapat beberapa peringkat yang perlu ditempuhi oleh kita sebagai muslim. Saya maknakan kepada pertempuran atau perjuangan. Ini adalah kerana dalam menempuh peringkat perjuangan, ia merupakan sesuatu yang harus dilakukan dengan kesungguhan, teliti dan menuntut pengorbanan sama ada pengorbanan masa, harta dan sebagainya.

Jika anda mampu untuk bersengkang mata mengantung bendera, ini cukup bagus. Kerna ada muslim yang sanggup bersengkang mata hanya menonton perlawanan bolasepak.

Menghias tiang lampu dengan bulan!

Ulangkan selawat dan salam ke atas Rasulullah SAW, semoga dengan mengucapkan selawat dan salam ke atas RAsulullah SAW, akan bertambah kecintaan kita kepada Rasulullah SAW serta perjuangannya. Semoga dengan kecintaan itu, akan menjadi asbab buat kita untuk memperolehi syafaat Rasulullah SAW di akhirat nanti.

Santai... menjamah kambing bakar setelah lelah memanjat tiang-tiang larangan!

Sahabatku semua, jangan banyak bercakap sahaja. Fokuskan kerja! Akan ditanya nanti kerja@amal. Maka, Allah akan membuat keputusan. Alhamdulillah, team Saujana Utama udah hidup semula. Tapi rasanya masih ada lagi yang tertinggal. Harap kejutkan mereka! Bukan nak mengajar, tapi nak mengejar makna perjuangan.


No comments:

Post a Comment