Tuesday, February 16, 2010

Selamatkan ia, selamatkan!

Banyak kenangan yang terpalit pada tempat yang mana saya pernah belajar perkara tahu dan tak tahu. Namun, saya mengakui hikmahnya. Tempat yang saya maksudkan adalah Galeri buku Nufair. Ia entiti yang sukar menjelaskannya sejak azali adanya premis ini. Saya dihantar ke situ atas sebab tertentu, kalau mahu diceritakan sangat sadis (panjang ceritanya nak…!).

Namun setelah saya berada di situ (Nufair) ia jadi sebaliknya. Inilah yang saya katakan tadi, hikmah. Allah maha tahu tuk yang termampu dan terjangkau oleh seseorang itu.

Saya hindari gelisah>>
Kata hati saya>> siapa kata saya takut! siapa kata saya lemah! Siapa kata saya sempot, kalut. Walau sukar manapun, aku tetap aku. Walau getir manapun saya tetap disini dengan apa yang saya akui. Walau sukar… saya tetapi.

Kini, saya lupakan semua itu. Saya jalinkan apa yang patut, agar manfaat mampu dapat pada saya dan Nufair.

Kenangan; Signboard rekaan saya terpampang hingga kini.

Namun, baru-baru ini bila ada teman mengadu pada saya bahawa Nufair kan ditadbir oleh individu lain, yang mana saya sangat kenal history nya,saya geleng kepala. Saya harap pihak atasan patut fikir yang wajar.

Jangan jadikan Nufair macam Arked Mara. Selamatkan ia, selamatkan.

No comments:

Post a Comment