Saturday, February 13, 2010

Setelahku disentuhi dewasa, aku terus berdoa…

Wahai Allah, kurniakan aku iman dengan Nabi saw. Aku tak pernah lihat baginda saw. Bagi aku lihat baginda saw ya Allah. Tetapkan hati ku ini diatas kecintaan baginda saw. Wahai Allah, jaminkanlah aku agar tetap berada diatas sunnah baginda saw. Matikan aku ya Alllah diatas agama baginda saw. Wahai Allah, jadikan aku didalam kumpulan Nabi saw yang selamat dan berjaya. Wahai Allah , Manfaatkan aku atas apa yang ada dalam hatiku pada mahabbah Nabi saw. Wahai Allah, pada hari yang tiada kemuliaan, tiada pangkat dan harta, tiada guna anak-anak. Wahai Allah sampaikan aku pada telaga kautsar Nabi Muhammad saw, berikan aku minum darinya. Wahai Allah, Mudahkan aku tuk sampai ke masjid haram dan masjid Nabi saw di Makkah dan Madinah. Ya Allah, sebelum kau matikan aku, muliakan aku dapat berziarah di masjid HaramMu dan masjid NabiMu.
Ya Allah aku memohon kepadamu melalui syafaat baginda saw. Bagindalah pemilik syafaat teragung untuk mu. Aku bersumpah padamu wahai Allah, bagindalah manusia teragung yang dapat disumpah dengannya. Aku bertawasul dengan baginda padamu Allah, kerna bagindalah wasilah yang terdekat denganMu.
Aku mengadu padaMu Allah, ya Rabb! Betapa kerasnya hatiku, banyaknya dosaku, panjangnya angan-anganku, buruknya amalanku, banyaknya aku mengingkari perintahMu. Kepada engkaulah tempat sebaik-baik aku mengadu wahai Allah, padamu aku minta pertolongan tuk melawan nafsu ini. Tolonglah aku ya Allah, aku bertawwakal padaMu tuk perbaiki diri. Janganlah kau serah aku pada selainMu ya Allah. Jangan jauhkan aku dariMu, dipintuMu aku berdiri, jangan kau halau aku wahai Allah……wahai Allah, Rabbku jangan hampakan aku, kasihanilah aku, amankan aku dari ketakutan selainMu. Wahai Allah, terimalah amalanku, betulkan hal ehwal ku tika aku sibuk pada urusan dunia. Ya Allah, matikan aku dalam kebaikan. Kelemahan dan kehinaan aku jelas didepanMu…ampunkan aku wahai Allah. Wahai Allah , apa yang kau perintah aku tinggalkannya, yang kau larang kejahatan aku buat. Bantulah jaga aku ini wahai Allah. Tiada yang dapatku pohon melainkan keampunanMu ya Allah. Engkau maha pengampun lagi penyayang.
Ya Allah, dalam sebuah hadis aku mendengar;
"Seorang sahabat bertanya, Ya Rasulullah, bila aku boleh menjadi mukmin yang sebenar? Nabi saw bersabda, bila engkau sudah cinta Allah. Sahabat itu bertanya, bila aku akan cinta Allah? Nabi saw bersabda, bila engkau cinta Rasul. Sahabat itu bertanya lagi, bila aku boleh cinta Rasul? Nabi saw bagitau, bila engkau mengikuti apa yang diajar oleh Rasul dan beramal dengan sunnahnya, dan mencintai dia, engkau marah pada mereka yang Nabi pun marah pada mereka. Engkau sokong pada mereka yang Rasulullah suka. Engkau musuh pada siapa yang Rasulullah musuhi. "
Wahai Allah, lorongkan aku pada jalan yang disebut pada hadis ini. Jauhkan aku dari mereka yang tiada cinta pada Rasulullah, pada mereka membencinya. Ya Allah, beri aku kejujuran dalam cinta padaMu dan RasulMu. RedhoMu dan Rasul aku inginkan, redhokan aku wahai Allah….
Ya Allah, berilah kekuatan padaku untuk kuat berselawat pada Nabi saw. Tak mungkin aku kenal engkau Ya Allah jika Nabi saw tidak kenalkan. Wahai Allah, cukupkan cinta sempurnaku pada Nabi saw. Amin ya Rabbal ‘alamin.

No comments:

Post a Comment