Monday, March 8, 2010

Tak mampu keajaiban...


Nabi saw bersabda, "Ya Allah, berkatilah umatku di pagi hari mereka." (HR Imam Ahmad, at-Tarmizi, Abu Dawud dan Ibnu Majah)

Bila Rasulullah sudah berdoa begini untuk saya dan kita semua, maka keberkatan menyusul pada kita yang berbisnis, bertani, membaca, menghafal, berjihad dan semua yang baik. Solat subuh adalah kunci. Orang yang lalai solat subuh berjamaah adalah orang yang pemalas. Ia juga kayu pengukur sifat kemunafikan.

Alhamdulillah, Islamic Bookfair 2010 di Jakarta memang mengujakan. Macet (sesak) adalah lumrah bagi rakyat Indonesia.Negara yang ke 4 di dunia punyai penduduk teramai. Banyak judul baru yang menarik. Kunjungan saya kali ini saya coba mendekati Mirqat Publishing, antara penerbit unggul di Indonesia. Insyalah kerjasama akan ada. Selain Mirqat, saya juga telah membeli naskah dari Arafah Group Publishing, juga penerbit besar.

Moga cita-cita saya sukses dan mendapat redho Allah Swt. Harap teman-teman dapat mendoakan saya. Sebagai penerbit kecil lagi muda, saya mahu belajar segalanya. Saya insan biasa tak mampu keajaiban.

No comments:

Post a Comment