Saturday, July 25, 2009

Pesta Buku Negeri Selangor 2009, miliki ilmu yang tertinggal...

Pesta Buku Negeri Selangor 2009 yang sedang berlangsung di Kompleks PKNS, Shah Alam hingga 3 Ogos 2009 dengan jumlah sasaran pengunjung seramai 400,000 orang. Pesta Buku Negeri Selangor merupakan program tahunan Kerajaan Negeri Selangor melalui Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan.

Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS) dilantik sebagai Urus Setia Tetap Pelaksana Pesta Buku Negeri Selangor dengan kerjasama pelbagai pihak termasuk jabatan-jabatan Kerajaan Negeri dan Persekutuan, pihak swasta, pertubuhan bukan kerajaan (NGO), media, penerbit dan persatuan penulis. Majlis pelancarannya disempurnakan oleh YB Dr. Halimah.

Menurut sembang kawan-kawan pempamer, pesta buku Selangor kali agak kurang sambutan berbanding tahun yang sebelumnya. Saya pun mencelah, "mujur saya tak masuk". Tapi sebenarnya, saya pun mengambil bahagian dengan membekal buku-buku saya kepada kawan-kawan yang mempamer.

Jika anda berada di sana, pasti anda akan terperasan light box yang ada wajah manis Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat di sudut-sudut tertentu. Tapi jangan buat-buat lupa untuk miliki ilmu dari Tok Guru, dengan membeli naskah terbaharu bertajuk "Soal Jawab Isu-isu Mencabar Dalam Islam".

Selamat membeli, miliki ilmu yang tertinggal...

No comments:

Post a Comment